- blogt over haar ICT-uitprobeersels in het onderwijs -

woensdag 9 februari 2011

ICT Praktijkdag in Leuven en STIC

Maandag zijn we vanuit de opleiding Onderwijs & Moderne Media naar de ICT-Praktijkdag in Leuven geweest. http://www.ictdag.be/
Ik ga in losse posts in op wat ik die dag heb gezien en geleerd, omdat ik dan wat makkelijker kan brainstormen over de toepassingen ervan die ik in mijn klas zie.... Anders ben ik die informatie weer kwijt.
Over de dag zelf: het was allemaal erg netjes geregeld. Ik moest er wel even aan wennen dat de lokalen voor de workshops verspreid waren over verschillende gebouwen, waardoor je soms even moest wandelen om op de goede plek te komen. Bij de workshops viel vooral de lengte op: die duurden ruim 2 uur. Dat is heel fijn als je dieper op een bepaald onderwerp in wilde gaan, maar voor sommigen wel lang als het onderwerp toch niet helemaal was wat je ervan had verwacht. ;-)
's Ochtends had ik een workshop over HotPotatoes. Ik vond het programma wel aardig, al had het tempo van de workshop wat hoger kunnen liggen. Gelukkig kon ik zelf verder klooien dus ik heb een hoop ontdekt. In een volgende blogpost meer hierover...
's Middags een workshop met 15 ICdeeTjes. Kleine dingen die makkelijk te gebruiken zijn in de klas. Ook hierover later meer.


Dinsdag gingen we naar het STIC in Brussel, meer info hier. Ik was er vorig jaar al geweest met het IEF, maar ik heb toch nog nieuwe dingen gezien. En, ook hierover..... ;-)
Al met al inspirerende dagen waar ik veel gezien en geleerd heb. Het moet nog even bezinken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten