- blogt over haar ICT-uitprobeersels in het onderwijs -

zondag 24 februari 2013

Krak! Het koek-lees-spel voor tweetekenklanken



Na het maken van het spelletje uit de vorige blogpost, was ik lekker op dreef. Heb ik vaker op de eerste dag van de vakantie, alsof mijn hoofd dan nog te vol zit met schoolzaken...

Naar aanleiding van dit idee op Pinterest, heb ik zelf een spelletje gemaakt. Ook hier weer met de tweetekenklanken zoals deze worden aangeboden in blok b van de Leeslijn.

Blijkbaar had ik lekkere trek toen ik dit spel maakte.... Of ik kreeg het ervan.

Ook hier is het idee weer simpel: elk kind een bordje, alle koekjes op een stapel in het midden met het woord naar beneden, om beurten een koekje omdraaien, lezen, als het goed is mag je het op je bordje leggen, als het niet goed is mag het terug onderop de stapel. Kom je een gebroken koekje tegen -krak- moet je een beurt overslaan, of, nog dramatischer, moeten al je koekjes terug op de stapel. Kijk maar wat je leuk vindt ;-)

http://www.scribd.com/doc/126929191/krak-pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten